Där flög jag upp!

(null)

Jo en sån där morgon när batteriet tagit slut i mobilen och iom det så ringer den då inte heller! Vaknar i ren panik men som tur är så är klockan "bara" 7! Brukar gå upp 6 annars! 

Sovit jätteskönt i natt! Känns så bra men kör nu vm i nysningar! Pollen goddag då!! 

Nu har jag även sovit på saken, vår trall kommer bli ljusare, mer vitt än grått! Så färgen jag köpt får jag försöka sälja! 
Så idag ska jag åka o köpa ny betydligt dyrare trallfärg! 
Hade behövt hunnit måla det innan andreas barn kommer men hinner inte nu då de kommer idag! Fast Alicia var tydligen sjuk så då blir det inte så mycket spring ute ändå. 
Så då får vi passa på. 
Synd om henne då jag anat att de längtat ihjäl sig efter att få bada i poolen. 

Igår höll vi på o pyssla med lite staket men Andreas är rätt sliten nu så han gjorde ett bättre val o gick in o la sig på soffan stackarn! 

Jag tog då penseln o börja måla lite! Så skönt o sitta där och filosofera med penseln i hand! 
O blir så himla fint! 
(null)

Igår gjorde jag en god gärning! Våra fina grannar, ett äldre par behövde få sin gräsmatta klippt. Jag såg hur mannen slet men orka bara en bit innan han stod o flåsa. Sa att nu ställer han klipparen där, går in o sätter sig o tar det lugnt o vilar så fixar jag det! 
Han blev så glad! Så på en halvtimme var det klart sen! Då mår man gott när man får hjälpa till! Han måste vara rädd om sig, har tydligen hjärtsvikt. 

Nu är det jobbdax! Hörs finingar! 
P&k Annki 

Kommentera här: