Gör man inget så händer inget heller!

(null)

Vår lilla mysiga gäststuga, stått alldeles för tom nu i sommar! 
Den är så mysig så jag har sagt till Andreas att vi måste sova där nån natt, vi får se när vi gört! 

(null)

Jadå, god stor fet tårtbit tyckte jag mig vara värd idag då jag rensat massa ogräs o gjort fint på tomten
Man ska berömma sig själv! 
(null)

O vad jag önskar vissa kunde våga säga vad de tycker, tänker och känner! 
Vad som känns fel, jobbigt, missnöjd, funderingar mm! 
Många går i det tysta, konflikträdda, pratar med sina vänner ist för dem som det berör, den som kanske kan göra nåt! 
Ibland bildar man sig t om en egen åsikt ist för att prata med vederbörande. 
Men säger man inget så händer inget heller! 
Då anser jag att man får vara tyst och bara finna sig i det, inte gnälla, vara sur mm! 
Sen finns det såklart orsaker till att saker o ting inte är, blir eller kan ändras! 
Men då är det väldigt bra med att få veta anledning, dennes åsikt osv. Allt blir lättare att acceptera då! 
Detta var dagens "Annki’s tankar!" 
Hur är ni? 
Vågar ni alltid säga vad ni tycker o tänker? 
Är ni konflikträdda el beror det på något annat till varför ni inte gör det? 
Rädd att såra nån? 
Tror ni den som vågar och alltid säger nåt blir den gnälliga, jobbiga? 
Tror ni dem som själva uppskattar ärlighet och rakt på sak klarar av det bättre att ta  "kritik" , åsikter i sin tur? 
Om ni själva tycker de "rättframma" är jobbiga,  gnälliga, hur tycker ni man ska föra fram saker o ting?  
Tror ni inte det beror på att de bryr sig och vill saker o ting ska bli bra för allt o alla?  
El är det bara för de är riktiga besserwisser? 

Jag tycker detta är så spännande diskussion! 

(null)

Måste bara få visa denna läckra tapet! 
Tycker den var ascool! 
P&k annki 

Kommentera här: