Halleluja vilken dag!

(null)

Jag verkligen våndades över gårdagen! Hade tid bokat med Livsmedelsverket på fm. Det var dax för ombesiktning av caféet efter allt som nu är åtgärdat! Så mycket jobb och pengar vi lagt ner! Men nu är det äntligen godkänt och klart! 
Vi for vidare hem till oss där jag nu ansökt om att få baka i vårt kök! Så efter massa punkter, frågor mm så blev även det godkänt! 
Har fått nya handläggare o de var fantastiska! Förklara, tipsa, hjälpte mig med mina funderingar och frågor! 
Så nu är allt klart där! Sån lättnad! 

(null)

Efter lunch for jag in och storhandla! Sen hem, satte mig i solen öppna paket jag fått! 

(null)

Äntligen kom de! Mina fina almanackor! 

(null)

(null)

Sen blev det bakrace! 
Jag baka/laga
Ost-och skinkpaj, potatissallad, tekakor,           2 rulltårtor, 24 cupcake, chokladbollar, kladdkaka, kycklingsallad…. På 6 hektiska timmar! Snacka om att vara effektiv! 
O helt slut!! 
O sov illa i natt! Snarkpelle var igång så jag fick gå ner o lägga mig på soffan! 
Så vakna tyvärr med huvudvärk! Opassande! 
Men ska nu slänga mig i dusch! Har galet mycket att fixa! Caféet är idag öppet 11-19.30 denna vackra valborg! Vi har fått värme hörrni! Och i morgon börjar vi vår sommarsäsong! Öppet ons-sön 11-16! Sen när vi får serveringstillstånd kommer det vara öppet längre fre och lör på kvällarna!

(null)


Så nu måste jag baka upp ett rejält lager, baka en dag i veckan så det räcker, få till nya rutiner mm. 
Kommer bli superbra! 
Nu är det såå vackert vid caféet, blommor, gräset, grönt… 

(null)

Önskar er alla en underbar Valborg! 
Det kommer jag ha! 

(null)

Den här söta brasan kommer tändas kl. 19.30 nere vid bryggan vid caféet i Vrena! Så vackert precis vid sjön! 
//Annki Teresia 

Kommentera här: