Förnekelse eller vad håller jag på med?

(null)

Galet galet, men härligt härligt!!
Jag har så himla svårt att förstå vad som händer faktiskt! Verkar leva i förnekelse typ! 
Kolla vädret, lör strålande sol! Duktiga Isabel kom och jobba på caféet! Mycket gäster! 
Sön, skulle bli sämre väder, kommer nog inte så många! Jag klarar mig själv!!! Vi börja med fullbokad Good morning Tea morgon med nybakade scones! 
Sen… jo tjena!!!! Var mer än på lördagen! O jag skulle fixa allt!! 
Servering, lägga upp mat, värma mat, laga våfflor och toast, dekorera och lägga fram mer bakverk, mer tallrikar, mer bestick, duka om, duka av, disk, ja allt! 
Jag höll på gå isär! 
Men strax innan stängning igår så står plötsligt min älskling innanför dörren på caféet! Hade skrivit till han om hur mycket gäster det var, o där stod han! Jag börja gråta!! 
Så jag fick hjälp med all disk som stod i hela köket! Disken är alltid sista prio! 
Så tack min bästa älskling! Värt massor! Älskar dig! ❤️
Så nu, aldrig mer jobba själv en helg! 
Vad många härliga goa besökare vi har!!!
Tacksam är bara förnamnet!! Vilken succé vi har på caféet! 🤩

(null)

Så nu letas här mer personal!
Jag har min lediga dag idag, men jag måste nu beställa hem massa mat, bakverk, tillbehör! 
Behöver in till stan och köpa saker. 
Jag måste göra mer skyltar, planera, inlägg, bokföra, fixa det sista med serveringstillstånd och livsmedelsverket, ringa skatteverket då min omsättning ökar med rekordfart, ja massa härliga saker! 

(null)

Men jag ska göra det lugnt, jag ska även vila och sova middagar! 
Jag klara den förra "helvetesveckan" med sååå massor inbokat o att göra, omställning o ja!! Så jag är stolt! 
Nu blir allt bara bättre och bättre! 
Blev en riktigt skön sovmorgon idag! Men nu upp och hoppa! Njuta av denna dag! 
//Annki Teresia 

Kommentera här: