Måndag och sol! ☀️

(null)

Behöver antingen bygga ut caféet eller om våren med sol och värme kan komma please! 
Nog för att det är kul när det är helt fullsatt på caféet inomhus men inte kul när gäster får vända och återkomma annan dag! 
Så bara vi snart kan påbörja att  sitta ute! Då har vi många fler platser att erbjuda! 
Och igår visa sig solen och några av gästerna satte sig ute! För snacka om väderomslag! Kolla ut, regna massor! Kolla ut igen, då sken solen! 

(null)

Igår hade vi Goodmorning Tea på caféet, hade satt mobilen för väckning! Men den ringde inte!! Annars kan den vara så himla duktig o ringa när den inte ska! Men sån himla tur jag är sån som vaknar tidigt av mig själv! Så hann iväg i tid ändå. 
Hade sconesdeg för 30 personer men de må ha varit supergoda för de tog slut! Men tror alla fick precis så de var nöjda. 

(null)

Sen var det dax att duka upp till caféets vanliga öppnande! Och har hittat min farmors gamla fina kaffeservis! Så nu får den glädja gästerna och får mycket beröm för de är så vackra och kaffet smakar extra gott att få dricka ur dem! Så käre farmor Elsa, nu är du med mig på mitt café! Hon som älska att baka, hoppas hon ser det från sitt paradis! 💞

Vilken krutkvinna hon var! Hon baka, laga mat, tog hand om gården, plocka bär, safta, sylta, läste korsord, virka… och hon dog 2 v innan hon fyllde 100 år. Och hon sa att hon ville inte fylla 100! Och så blev det ju! Min fina älskade farmor! 

(null)

När jag åkte hem från caféet igår så stod dessa vackra gamla mopeder vid caféet! Så charmiga! Fyra härliga ägare satt på verandan o njöt av solen, tyvärr fick de inget fika denna gång! Men skulle komma igen!  Typiskt vårtecken! ☀️

(null)

Nu är det måndag och egentligen min vilodag! Men det får jag glömma! Ska bli klar med min bokföring, gå vidare med extrapersonal, gärna en promis, sopa grus igen då allt blev utspritt av ploggbilen o de kommer förhoppningsvis och sopar upp allt snart! 
Och börja planera inför kommande helg och sommar! 
Och på lördag kväll blir det jobb på en 50-års fest! 🎉 
Försöka hinna ut till min inredningsstudio så jag kan börja jobba där också! 

Den här veckan, fullproppat i kalendern med massa kul!! 🤩 
Och näeeee, kom på att jag helt glömt och missat en föreläsning som var i torsdag!!  
Nu blev jag så ledsen i ögat! Måste se om den går att se i efterhand. Den ville jag så gärna varit med på! Nu svär jag åt mig själv!!! Grrrr!
Nu kör vi måndag! På med bra musik, sjung, dansa och ha en kul jobbdag! 
// Annki Teresia 

Kommentera här: