Nu är det inskickat!

(null)

När jag nu haft igång mitt café ett tag, lärt mig mycket, lite mer kött på benen så gäller det att stanna upp, reflektera. 
Vad funkar, vad funkar inte? Vad kostar för mycket och hur/vad kan jag spara in på? Vad vill jag satsa på? Vad vill jag erbjuda? 

Att anlita duktiga Moa var superbra men kosta mig för mycket. Så nu har jag ansökt att få baka hemma i vårt kök. 
Så kollar regler, lagar, anpassa efter Livsmedelsverkets önskemål. 
Sen vill jag ha alkoholtillstånd på caféet så nu är även det inskickat! Kostar "bara" 6000kr så nu hoppas vi många kommer och njuter av ett glas eller två! 

Jag måste även anställa en som hjälper mig på caféet! I min hjärna vill jag klara det själv men med tanke på den service jag vill ge så behöver jag en som hjälper mig när det är mycket. 
Och det kostar!!! Men jag ska jobba så mycket jag bara kan själv! Göra så mycket jag kan, själv. Jag kan, jag vill och jag ska!  Och det är så kul! 

Så idag blev jag med assistent! 

(null)

Den verkar vara jättebra och snygg var den också! Var rea så den var 40% billigare nu också! Tackar!! 
Så den ska nu prövas! 

(null)

I söndags kom Vrenas intresseförening med en så fin blomma och gästbok! Vilket välkomnande för oss nya företagare i Vrena! 
Blev så glad! 
Idag var jag och handla allt inför helgen. 
Skönt att få det gjort. 
O har jag bokför än då…näe, så det ska jag göra nu! 

//Annki Teresia 

Kommentera här: