O där kom musen in!

(null)

Igår kväll satt jag i soffan och kolla på tv, Andreas sov så gott bredvid! 
Plötsligt så kommer Tussi in genom kattluckan , den hon aldrig fattat hur den funkar, med en liten mus i munnen! Jag skriker och Andreas far upp som en raket! Säger att Tussi har släpat in en mus! Men då tycker min karl att det är mina katter o får lösa det! Men hallååå, vem är egentligen men or mouse i detta hus? 
Vad har man liksom en karl till? Jo, b la att ta ut möss från huset! 
Tillslut gjorde han det…. Stackars lilla musen! O katten äter ju inte upp den utan ska bara visa upp den och att de varit så duktiga och fånga den och leka med den panikslagna lilla saken! 
Så då kunde jag andas ut igen! 

(null)

ikväll ska det tränas på gymmet igen! Ska bli så skönt! Ska försöka komma fram till Skatteverket (du har plats 8799 i kön) och prata med dem. 
Nästa vecka börjar sommartider på caféet och hur jag ska hinna allt är för mig en gåta just nu! Så behöver skriva to do list idag! Även åka och köpa lite smått o gott! Almanackor bl a. Nu när bokningar börjar komma in! 

Solen skiner…☀️ hoppas det blir fint hela dagen! 

Nä nu ni, dax att sätta fart! 
//Annki Teresia 

Kommentera här: