Ikväll blir’e fest!

(null)

Det är inte ofta det händer! Men ikväll blir det partaj! Nyköping har sina festdagar nu i helgen och jag fick sån vänabstinens så ikväll kör vi! Fast får bli liiite lugnt ändå! Har ändå ett café som ska skötas om på lör och sön! 

Ikväll har vi bokning men när de fått sin mat o det känns lugnt så drar jag och lämnar över caféet till min duktiga personal! Så får Andreas vara "stand in" om ngt skulle hända! 
Vill bara kunna släppa allt och vara mig själv för en liten stund! 
Hem, ta en skön varm dusch, tvätta håret, plocka fram och prova kläder! Hjälp, har inget snyggt att sätta på mig! Gått i mina café klänningar o kjolar hela sommaren! 
O hinner inte på stan! Får blunda o ta nåt bara!! O väskförbud är det, o vilken jacka/tröja ska jag ta? Dansgolvet blir varmt, utanför kallt!
 Vilka problem man har då!! 

(null)

Vad bra och gott det känns att köpa bra, närodlat och ekologiskt! Brukar handla sallad, tomater o gurka på Vrena Grönt! Sån skillnad mot den man köper i livsmedelsbutik! 
Är som en vacker grön bukett! Och smakar så gott! 

Idag svängde jag även förbi Vrena Vilt och köpte så mycket god korv och rökt kött! Så på lör o sön finns Ost-och Charkbricka att köpa på caféet!! 
Hur gott är inte det? 

(null)

Fruktansvärt dålig bild på allt gott! 
Få ta en bild sen när det ligger upplagt allting! 

Nu ska jag fixa med inredningen i matsalen. Gapar tomt på sina ställen då vi sålt massor! Behöver köpa in mer fina saker! 

//Annki Teresia 

Kommentera här: