Myspyslördag!

(null)

Är så glad att ni fortfarande är så många som hittar till mitt lilla café! 
Så igår hade vi jämn tillströmning av så trevliga gäster! Och från mulet och blåsigt väder till soligt och varmt! 

(null)

Efter vi stängt åkte jag och hälsa på fina Anna! Kom dit och blev bjuden på varmt gott te och en hembakt paj. De hade fikagäster så vi satt i trädgården och hade så trevligt! 
Sen åkte alla vidare och kvar blev jag, Anna och hennes goa dotter Vera! Fick en husesyn i deras ny gudomliga hus! Så charmigt och vackert! Vilka detaljer! Blev riktigt avis! Direkt när jag klev in så kände man sån värme i hemmet! 
Jag blev även bjuden på jättegod mat! 
Och fick med mig massa vackra goda äpplen! 
Så i veckan blir det till att baka Äppelsmulpajkladdkaka! Det ni! 

(null)

Så en jättemysig kväll! Tack Anna! 💞

Nu när jag vakna så smattra regnet på fönstret! Hoppas det kommer sprick upp lagom tills vi öppnar caféet denna söndag! 

(null)

Idag är det min andra härliga Anna och jag som möter våra gäster! BlomAnna som gör de vackra buketterna som vi säljer på caféet! 
Så idag kämpar vi med att sälja slut på allt vi har! Nu när jag har stängt i veckorna så får inget bli över! Jag hatar nämligen att behöva slänga mat och få massa svinn! Värsta jag vet! 
Så därför jobbar jag ständigt och jämt med att inte köpa in för mycket. Sälja det vi har kvar utav! Viktigt tänk tycker jag! Inte slösa på jordens resurser! 

Till nästa helg vill jag börja med lite nytt o mer hembakt nu när jag har mer tid till det! Och det ska bli så kul! Mer så jag vill jobba och sen kunna ha mina anställda till att göra det mer alldaglig på caféet! Men det är ekonomin som styr det! Och planering! Så det hoppas jag kunna tillämpa nästa säsong! 

(null)

Igår hade vi gatufest här på Pegevägen. 
Så gick till det stora tältet när jag kom hem från Anna som var uppsatt i lekparken. Åt goda snittar, vi hade frågesport och sen gick jag och la mig! Blev tidigt för mig! Hade lite sömn att ta igen från hemska natten innan! 
Men vi har ju för trevliga grannar! 💞 Bra ordnat! 
Nä ni, en sista dag innan 5 dagars stängning av caféet! Men kommer inte ligga på latsidan för det! Dax att sätta fart med nästa projekt, o nästa, och nästa…. Wiiiiii! 
//Annki Teresia 

Kommentera här: