”Ta tag i problem” dag!

(null)

Nix, livet är inte bara en dans på rosor! Det finns problem, stora som små, som man behöver ta tag i! Tråkigt men sant! 
Så igår blev det en sån dag! Eller kväll! Jag och min älskling hade ett samtal, om livet, hur vi mår, hur vi funkar och massa sånt! Och hur vi ska kunna lösa de problem vi har så vi alla mår bra! Vi älskar ju varann! Men är i så olika faser i livet! Jag med mitt fria liv med vuxna barn och han "sitter fast" med sina mindre barn. 
Jag som alltid vill att det händer saker, fort o nu och Andreas som vill tänka till, ta det i lugnt tempo, ingen brådska! 🤣
Så i vissa fall kompletterar vi varann jättebra! I andra fall blir jag tokig på han! Han är mest kolugn vad gäller det mesta! 🤣🤣
Och vi bråkar typ aldrig! Vi har nog aldrig skrikit el gapat på varann! Så himla skönt!
Så snart kan nog bli en stor förändring för oss men som vi tror kan lösa ett problem vi har! Eller är väl mest jag som har problem och har det jobbigt emellanåt! 
Men påverkar såklart honom då jag blir en jobbig jäkel! 

Men en förändring som gynnar oss bägge och inte gör "avkalk" på ngt i just vårt förhållande! 
Jag tror t om det kan bli mycket bättre! Så nu får vi se om det är det lösningen blir, det vi kom på igår, vill inte berätta än. Men tror tyvärr inte det finns ngt annat sätt! Men glad vi hade sånt bra samtal! 

(null)

Var på caféet igår, servera båtgäster från Österrike, lite kaffe och bullar, sen kom det två äldre herrar som missa vi hade stängt. Men de fick också kaffe o bullar! Så de blev så glada för det! 

(null)

Satte mig vid ett bord med datorn o jobba lite tills båten kom tillbaka. Vi skulle ha möte om nästa säsong. Och nu blir det så att jag kommer driva det även nästa år! Wiiiii! 
Jag börja städa av lite i köket hemma i huset. Rensa kylskåp och skafferi, några lådor gick jag igenom o torka av. Så himla skönt! 

(null)

Jag bakade två Äppelkladdkakepajer (tack Anna för de fina och goda äpplena från er trädgård 💞) och två Rabarberpajer (våra sista rabarber nu)  till helgen! Ska baka lite mer idag!  Nu när jag har tid att baka mer hembakt så gör jag gärna det! Ska nog baka mazariner också, och Chokladbollar! Alltid godare med hembakt än köpt! 
Så blir en rolig helg på caféet med att få servera det jag allra mest önskar! Hembakt!!! 

(null)

Idag ska jag bara vara hemma! Mitt mål iaf! Storstäda sovrummet, fixa i trädgården, bokföra, planera. Och i morgon till stan för inköp och hämta min popcornmaskin jag köpt till caféet! 
O titta, den underbara solen skiner idag också! 
//Annki Teresia 

Kommentera här: