Vilken caféhelg! ☕️

(null)

Då har även denna helg passerat! Och vilken helg sen! Min helg har jag, som ni säkert förstått, haft fullt upp! 
Varit så många underbara gäster, alla är så trevliga, så glada att jag öppnat caféet! 
Och full fart, herregud som alla verkat längtat efter ett mysigt lantcafe! Ett mysigt utflyktsmål! Så jag är så glad att jag fått äran att öppna detta! 

(null)

I lördags åkte jag till caféet vid 8 tiden på morgonen men hann inte allt jag skulle innan dagens första gäst kom. Sen kom fler o fler! 
Och var fullt bland borden hela tiden. De sista gick vid 14.45 tror jag klockan blev. Sen är det disk och plocka undan och städa. 
Kom hem, tog en dusch och la mig på soffan. 
Vi åt och sen blev det tlll att baka! Det roligaste är att jag byter sortiment varje helg så blir ofta lite nytt o baka! Så roligt! 
Kolla på Mello och sen var det gonatt! 

(null)

Idag gick jag upp tidigare och var i caféet vid 7  redan! Kämpa med att få fart på brasan för att få upp värmen i stugan. Lyckades till slut och sen blev det så varmt och skönt! 
Vispa till våffelsmet, garnera muffins, semmelbullar och semmelkladdkaka. 
Tände ljus och duka fram allt, bryggde kaffe, koka tevatten, vispa grädde o ja det är mycket att förbereda! 
Första timmen var lugn, sen kom det härliga människor i jämn ström! 

(null)

Vart så "illa" så vi sålde slut på nästan allt!! Helt galet! Nästa helg ska här göras mer av allt! 
Och då är det "Alla hjärtans helg" på caféet! 
Häng med på sociala medier så får ni se vad som bjuds på då! 

I morgon är det min lediga dag! Har massor jag behöver göra men lägger det åt sidan då! 
Jag ska sova länge, hmm, sen ska jag läsa bok, kolla på tv, skura dusch då Andreas varit så duktig att städa allt annat. Tvätta nån maskin, gå en promis vore skönt! 
Är "min" dag i morgon! Tanka energi! Härligt!
//Annki Teresia 


Kommentera här: