En veckas ”ledighet”skulle sitta fint!

(null)

Faktiskt, en vecka vore guld nu. Få komma ikapp med allt! Samtidigt rusar dagarna iväg och snart är det sen sommar och jag ska vara lite ledig! El ledig? Ska storstäda huset, rensa, fixa trädgård. Allt som är eftersatt nu! 
Och, sen blir det en resa! 🧳 Ladda om för en oskriven höst! 
Igår for vi in till stan, köpte elsladd till husvagnen. Köpte våffeljärn till caféet, färgpatroner till skrivaren, saker till bakning, tillbehör till caféet, dryck på systemet. 
Vi åt mat på chop chop, gott! 

(null)

Ris, Kyckling i jordnötssås, min favvo o sen en liten efterrätt på det! Mums! 
Sen hem o baka, 4 Morotskakor, (tar sån tid då de ska stå 1h i ugnen) Kladdkakebåtar, chokladbollar. fixa klart löner, skrev anställningsbevis, bokförde lite. 

I kväll ska jag baka Rabarberpaj och Mazariner. Ska även försöka hinna laga min goda populära Tacopaj också. Men blir inte ikväll. 

(null)

Först ska jag avnjuta en dag på denna vackra plats! Nu ser det ut som solen skiner när jag tittar ut genom springarn under rullgardinen. 
Vore härligt om den fortsatte skina hela dagen! 
På fredag är det äntligen Trubadur kväll igen! En favorit i repris! Elin och Håkan kommer och spelar igen! Wiii! Var massa folk sist så hoppas på samma succé igen! 

(null)

Vilka sköningar! 💞
Nu så, dax att upp o hoppa! 
//Annki Teresia 

Kommentera här: