Hemma i vardagen igen!

(null)

Jag blir alltid deppig av att komma hem till vardagen igen när vi haft det så underbart! 
Komma hem till tvätt, måsten, se allt som behöver göras! 
Vi börja morgon med så mysig frukoststund men vacker utsikt i solen! 

(null)

Min mage sa till att jag måste skärpa mig. Så nu blev det att äta fil och granola, fröknäcke, sluta med mjukt bröd!  Så nu är den bättre! 

(null)

Detta är Andreas frukost, hans mage verkar tåla det mesta! 
Vi packa ihop och åkte in till Gränna och shoppa! 

(null)

Älskar deras namn på en glass med lite allting! 
"Beslutsångest"!! 🤣🤣
Så klockrent för oss velpellar! Men nu blev det en milkshake för mig ist! Smarrig till max. 

(null)

Och varsin av denna godaste klubba dom finns! Vem åt inte den som barn? 

(null)

Har ni åkt vägen nedanför E4:an? Kustvägen mellan Gränna och Ödeshög! Om inte, gört! Så vackert! 

(null)

Vi kom hem vid lunch, hade fått mitt nya mobilskal! Så glad över det! 

Solen sken så vi la oss i vasin solsäng och njöt, slummra till, lyssna på Sommarprat, Vivi Wallin. Så trötta! 
Sen satte jag igång att baka Mazariner, chokladbollar och Morotskakor. 
På kvällen prata jag med mina bästa! Tom och Ida i Spanien och Filip som nu befinner sig i Österrike! 
(null)

Nyp mig i armen så vackert!  Och idag skulle de vidare till Italien! Vilken resa han gör! 

(null)

Nu är det onsdag, caféet ska åter öppnas! 
Onsdagar är alltid mer att göra!  Jag måste in till stan och handla, behöver stryka dukar.
Ikväll blir det gymmet, sen tidigt i säng! Jag är trött och sliten! 
O har ångest…nästa tis fyller jag 50 år! Och jag vill bara iväg den dagen! Jag mår inte bra vid högtider!! Det sitter i sen min uppväxttid! Otrygghet, vet inte vad som kommer hända, kommer det bli stök, skrik, tårar? Hatar droger med allt vad det ställer till i en familj! 
Och sen när min mamma fyllde 60 var hon sjuk. Hade en månad kvar att leva! 
Så nä, jag vill inte ha kalas, jag vill inte ha fest, jag vill bara gömma mig! Låta dagen gå! Bara få va! Vara ifred på en lugn plats. 
Och får panik, för vart ska jag ta vägen?
Andreas har barnen, vi har en husvagn som måste repareras först… 
Usch, en jobbig vecka där jag inte kommer må mitt bästa jag! 
//Annki Teresia 


Kommentera här: