Jag skäms!

(null)

Jag älskar min trädgård med nu skäms jag så mycket för den! Har alltid sagt o kommer alltid säga att ska man ha hus o trädgård så ska det också skötas! 
Men nu är det ingen som sköter den! Har verkligen inte hunnit! Andreas klipper gräset tack o lov, men är så mycket mer! Resten är förfallet o ser för hemskt ut! Mår så dåligt att se den! 

(null)

Blev en lång dag på caféet igår, hade så många härliga gäster! Säkert ca 140-150 st kom. Vi var två personal! Författaren Mats sålde många böcker, jättekul! 
Så det fanns o röja sen. Så kom hem vid 18.30. Åt mat, o sen valde jag mellan att lägga mig på soffan el sätta fart i husvagnen. Blev husvagnen. 

(null)

Var riktigt roligt, att få göra lite annat. Ska bli ett spännande men säkert jobbigt projekt! Njaa mest kul tycker jag faktiskt! Få göra husvagnen till vår. Göra den så fin invändigt, som vi vill ha den! 
Så igår skruva jag loss all inredning i ena änden av vagnen där den är fuktskadad. Så det måste vi laga till! 
Sen behövde jag få bort vsttentanken men kom inte åt. O Andreas höll på med annat. Så kom inte längre. 
Så då satte jag mig i trädgårdslandet och rensa! Så nu börjar man ana ett trädgårdsland iaf! 

(null)

Idag är det en båttur inbokad och de önska lunch innan så blir en kortis på caféet! 
Sen blir det fortsatt jobb med husvagn och kommer även baka. Får se om jag hinner lite i trädgården också. 

(null)

Måste åka och köpa nytt våffeljärn också! Det gamla som var bra paja igår! Typiskt, mitt i allt! 
O jag köpte ju ett nytt för ett tag sen då vi behöver två. Men det ska jag lämna tillbaka. Är sååå dåligt! O blir svarta bitar på våfflan. Så går inte att använda! 
Så ett nytt våffeljärn och en toastgrill får det bli. Lite rejälare, bättre! Men inte lätt o hitta bra som inte är svindyra! 
Nu kör vi en mysig måndag! 
//Annki Teresia 

Kommentera här: