Min ”lediga” dag!

(null)

Var riktigt skönt att komma hem till sol igår! La mig i solsängen o njöt! Varva ner, landa i att ännu en guldvecka gått på caféet! 

Jag gjorde verkligen ingenting igår kväll! Låg bara på soffan o kolla på tv! 
Börja kolla på en film på tv, men snälla, som jag grät, o grät… 

(null)

Sån fin kärlekssaga! Så den låg jag och kolla på tills mitt i natten! Men så värt det! Se den om ni inte gjort det!  O ta fram näsduk! 

Nu ska jag upp o ta en god frukost efter lite sovmorgon! Sen in till stan, shoppa lite, hämta saker hos Tom o Ida som de annars ska slänga. 
Säkert mycket fint! 
(null)

Tavlor till salu! 

Sen har jag världens längsta to do lista jag måste fixa o samtidigt försöka vila upp mig ordentligt! 
MEN ska verkligen försöka att inte stressa upp mig över det!  En sak i taget o se allt jag gör ist för allt jag inte hinner! Så dålig på det!

En reflektion jag fick igår….av alla besökare som kommer till caféet så får vi sååå mycket beröm hur fint, vackert, de får gårhud, en dam från schweiz var helt överväldigad hur fint det var, hur gott allt smakar osv,… detta får vi höra flera gånger dagligen! Och värmer massor!
MEN så fick jag en recension på Google från en herre som avrådde från att köpa våra räkmackor! Skrev det var en liten brödbit, en litet salladsblad, genomskinliga räkor som varit frysta…. Nä han såga den totalt! 
O jag mår så dåligt av att läsa det! Tar åt mig massor, ältar o funderar…
Svarar iaf mannen o beskriver hur vi gör vår räkmacka på två bröd, vad vi har på, o att det stämmer, har räkor som varit frysta o att färska handskalade skulle kosta sååå mycket mer. 
O fråga då hur han tycker en räkmacka ska se ut o innehålla! För jag anser att kommer man med kritik ska man också komma med förslag eller lösning vad man då anser är bra o rätt o riktigt! Så man har möjlighet att ändra o bli bra! 
Har jag fått svar…nä! 
O varför är man funtad att ge så mycket energi o dåligt mående på sådan person men ta åt sig så lite på allt positivt vi får höra? 
Blir så arg på mig själv! Så självkritisk! 
Allt ska vara så perfekt! Alla ska gilla allt! 
Men snälla mig!! Funkar ju inte! 
Hur ändrar man på det? 
Men ska verkligen verkligen bara tänka positivt, ska göra ett försök idag! Bort med surgubben! 

//Annki Teresia 

Kommentera här: