Jag har popcornhjärna!

(null)

"Popcornhjärnan hänvisar till tendensen för vår uppmärksamhet att skifta och hoppa från en sak till en annan snabbt! "

Detta fick jag till mig på mötet med mina rådgivare! O det stämmer verkligen! 
Min hjärna är helt galen! 🤣 Det poppar upp idéer hela tiden! Tankar hoppar snabbt vidare o tänker inte länge på en tanke. Detta är på gott och ont och ngt jag behöver jobba på! 
I vissa fall hjälper det mig, jättebra att vara idéspruta som företagare, men gäller att kunna stanna i en tanke, tänka klart, inte ha för bråttom med allt! Men jag är ju så rädd någon mer ska komma på min idé! Bli avslöjad!🤣🤣🤣
Och ibland stjälper den mig o då händer saker för snabbt innan jag gjort en riktig plan o planering av den! 
Det är så bra när jag får hjälp o får insikt i hur jag funkar! O då kan bli bättre o jobba på det! 

(null)

Jag har också svårt att lyssna på långdragna samtal! Envägs kommunikationer gör mig stressad o rastlös o stänger av att lyssna efter ett tag! 
Ja det är inte alltid lätt o vara människa! 
Igår börja jag äntligen min coach utbildning. 
Så nu blir det intensivt och kommer sitta varje dag!  Detta gör även sån nytta för mig själv också! Även jag utvecklas av detta! Men kommer även göra annat också såklart! 
Igår blev det fika med Johannes på det läckra caféet Rosteriet! 

(null)

Alltid lika kul o träffa drivna och målmedvetna människor! Som älskar sitt jobb och vill utvecklas! 
Och han har ju bästa jobbet på hotell Blommenhof! Så vackert hotell och sån härlig gemenskap o väldigt familjärt bland både personal, ägare och gäster! 
Jag jobba extra där förra vintern och kommer även nu hoppa in och jobba lite extra! Ska bli så himla kul! 

Träffa även på en stammis från mitt café! Duktiga fotografen Håkan! Så vi babbla som vi alltid gör! Fick då veta att hans tavlor hänger på Blommenhof!! Hur liten är inte denna värld!!?? Det är så häftigt! 

(null)

I morse fick jag leverans av schampoo och balsam jag ska testa. Se om det kan hjälpa mitt stackars hår! Har alltid haft tunnt hår och tappar mycket. Så nu ska jag se om detta kan hjälpa mig! 

Oj, nu såg jag att jag missa att avsluta denna blogg i morse o publicera! Så här kommer den! 

//Annki Teresia 

Kommentera här: