Filminspelning i dagarna 2!

(null)

Igår hade jag en trevlig fikabokning med 22 gäster! Bjöd på Äppelpaj med vaniljsås! 

(null)

Samtidigt börja jag plocka ur en kyl o frys och frosta av och städa ur den! Skönt att smått börja städa av lite i caféet! 
När gästerna gått o jag plockat klart så kom filmteamet! Så nu kommer det vara full fart på caféet hela dagen idag! Ska vara så många på plats och flera statister! 
Och jag är inbjuden att få vara där och se när de spelar in och bli bjuden på mat o fika! 
Så nu hoppas vi det inte regnar! Ska bli så himla roligt!! 🤩 
Ska få en kopia på filmen sen! 
Och kul när även jag själv ska vara med i samma film. Fast då är inspelningen i morgon och på Blacksta Vingård i Flen. 
Då ska jag ha en roll som ett ex till nån! 🤣

(null)

Inatt blev jag väckt av Smillan som jama. Tänkte att nåt är det som händer. Så jag klev upp, o så kom hon o la upp en, tack o lov, död mus framför mig!! 
Jaaa så duktig sååå! Men nääää vill inte ha den inne! Så fram med en påse o ta upp den o slängde ut den! Var bara en vecka sen hon tog in en levande som jag fick försöka jaga! Vet inte om jag eller musen var räddast! 
Men tillslut fick vi Smillan att ta ut den. Sen låg lite delar kvar på verandan på morgonen sen. Jo jag vet, deras instinkt, de tycker de är så duktig o vill visa. O jättebra de håller dem borta så vi slipper ha dem i väggarna o förstör. 
Men vill verkligen inte ha in dem! 

Nu måste jag skynda mig, ska vara på plats kl. 9! Redan sen! 
//Annki Teresia 

Kommentera här: