Förberedelser inför helgen!

(null)

Nu är det nära, sista öppna helgen på caféet för denna sommarsäsong 2024! 
Och denna helg kommer jag utsätta mig för stor press! Ska nämligen jobba helt själv, utan personal! Allt för att spara in pengar! 
Och med det fått anpassa menyn! 
Så allt ska jag förbereda för att endast kunna sälja!
Det blir Rågkaka med korv och stekt ägg, det blir Baguetter med olika fyllningar! Det blir Sandwich med kyckling, Scones med tillbehör! Och våfflor och fika såklart! 
Massa smarrigt! 
Så igår baka jag Rågkakor, idag ska jag baka Baguetter! 
Momsdeklarationen är inlämnad så det är så himla skönt o vara i fas där. 

(null)

Jag var inne i stan och handla igår! Så blir en hemmadag idag ist! När jag hade ätit frukost igår så blev jag galet trött! 😴 Kändes som filmdagarna kom ikapp mig. Blir så många intryck för mig som högkänslig så hjärnan var helt slut! Så jag la mig på soffan o sov några timmar! Det var så gött! 
I morgon var vi bjudna på Kräftskiva. Men fick besked om att de varit sjuka men på bättringsväg. Men jag vågar inte utsätta mig mer än jag behöver nu med risk för att bli sjuk! 
Är för mycket som står på spel nu som egen företagare! Har inte råd att ligga till sängs, blir jag själv som får betala min sjukersättning. Allt är i ett sånt annat läge mot när man är anställd! Och jag har så många planer nu framöver så jag får, hinner o har inte råd att bli sjuk! 
Supertrist då vi verkligen längta efter att få komma ut o träffa vänner! Men vi hoppas det kan bli i oktober ist! 

(null)

I’m in love!! Hitta så snygg tröja igår på Dollarstore av alla ställen, som jag blev så förälskad i! Men 500 spänn! På tok för dyr för mig! Blev lite ledsen i ögat! Men bara gilla läget! 

Nu ska jag rulla ut min Yogamatta och stretcha ut den här stela kroppen som fått jobba så hårt hela sommaren! 

(null)

//Annki Teresia 

Kommentera här: