Nu kör jag järnet!

(null)

Hela dagen igår var det ett bakande och fixande! 
Baguetter, Chokladbollar, glasyr till Morotskakorna. Åkte till Vrena Grönt och köpte sallad och njöt av synen av deras vackra Pelargoner! Vilket hav av vackra färger! 

(null)

Plocka fram Cheesecake från frysen, förberedde bullar o allt till båtturen idag! 
Börja med bokföringen för augusti, betala fakturor. Plocka även ihop lite sommarkläder som ska läggas undan. 
Jag hade hela dagen o kvällen för mig själv. Andreas hade personalfest på golfklubben. 
Så jag la mig riktigt tidigt och läste bok! 
Redan vid 20.30 låg jag till sängs! 

(null)

Så nu hoppar jag upp ur sängen o ska fixa alla goda Baguetter med ost o skinka, skagenröra, salami o brie! Vrenamackan med rågkaka, falukorv och ägg, Sandwich med kyckling och god röra! 
Så nu har jag lite brådis för att hinna allt! Sen vidare till caféet och göra våffelsmet, plocka fram allt, koka kaffe o värma tevatten! 

Nu kör jag all in!! Sista lördagen för nu!

(null)

Just det! Igår kom vår inneboende fram igen! Kottis bor under vårt golv på uteförrådet! 
Så jag duka fram dryck (vatten) och gomiddag (kattmat) till sötisen! 
Låg där o värmde sig i solen! 
//Annki Teresia 


1 Hannas krypin:

skriven

Igelkottar är så fruktansvärt söta. Fint att ni har en som bor hos er. Den lär nog stanna kvar eftersom den får godsaker av er. Läste att igelkottar är hotade så vi måste ta hand om dom som finns. Hoppas att du får en bra dag, låter som du kommer ha fullt upp.

Svar: Tack för ditt fina svar! 💞
Visst är de söta! Vi är så lyckliga att den bor hos oss! Och glada att inte våra katter lyckats skrämt iväg den. De bryr sig inte det minsta om den!
Ja tyvärr är de hotade o läste på WWF att de nu räknar Igelkottar så ser man en ska man anmäla den dit. Så det har jag gjort. Så nu är den med i statistiken över söta kottar i Sverige! Så hoppas vi den övernattar vintern hos oss o sen får ungar! Om det nu är en hona…

Ha en fin dag denna vackra söndag! Jag ligger just nu o gråter i sängen! Varför, ja det får du läsa i bloggen om!

Varm kram till dig o tack för du läser min blogg! 💞
Annki Johansson

Kommentera här: