Slut som Cafévärdinna!

(null)

Igår var det Vrenadagen och herregisses vad gäster vi hade! Vi fixa mat, fika, våfflor, glass… kämpa på och ändå så hann vi inte med! 
Tre kämpande brudar! Rätter tog slut, tallrikar, bestick, glas… allt bara försvann, på en gång!
Hatar känslan av att inte räcka till! Men vi kan inte göra under! 
Så vi försökte hela tiden "släcka bränder" som uppstod! 
Min personal gick hem vid 16! Jag var kvar till kl. 19.30 för att plocka undan allt!  Sen in till stan och handla så vi har ngt att servera idag! 
Var hemma vid 20, totalt slut!! 
Nu börjar min energi sina…behöver lite ledigt! 

(null)

Men vilken dag!! Vilket gudomligt väder! Och på kvällen innan jag åkte hem, men snälla!!! Vilken solnedgång! Var nog den vackraste jag sett! Det var som guld som spegla sig i vattnet! Ren MAGI! 
Bilden är vacker men då kan ni tänka hur det såg ut i verkligheten! El nä, det måste upplevas! 
Så är det sol ikväll, åk dit vid typ 19 tiden så får ni se detta konstverk! 

Verkar som fotobänken gjorde succé iaf! Superkul! 
Så den får hänga med och bli en del av café Munter nu! 

(null)

Då kör vi en härlig söndag då! Vi har öppet 11-16 och vädret är toppen!  Så lär nog bli en del gäster även idag! 

Sen när jag kommer hem ska jag baka Äppelpaj och även 2 port gluten och laktosfria! 
Hua, det gillar jag inte! 
Men har 20 gäster i morgon på fika som även ska åka båt. 
Sen var det tydligen båttur även på ons som jag behöver fixa! Men då får jag åka tidigt för sen är det annat jobb! Då blir det filminspelning! 
Tänkte att denna v skulle bli lite lugn, jo tjena! 
Men nästa vecka ska jag vara ledig, iaf några dagar! Men då ska caféet stängas ned, städas, fixas! O det lär ta sin tid! Men då kan jag ta det när jag vill och passar, ingen tidsplan för det! 

(null)

Men nu laddar jag om, tar en skön morgondusch och frukost ute på verandan innan jag far mot caféet! 

//Annki Teresia 

Kommentera här: