Vem är du, vem är jag? 🤣

(null)

I regn och rusk for jag iväg till caféet igår! Fixa kaffe och bullar till båtgäster som skulle ta en mysig tur! 
Efter det for jag vidare till Blacksta Vingård! 
Är en fin gård som har försäljning och cafe! 
Jag var där för en fotografering till Inga Lindström. Skulle vara en exfru till en godsherre! 
Var där kl. 12 men så hade de vänt på schemat så vi fick vänta jättelänge innan det var vår tur! Men fick god lunch, efterrätt, massa te, smörgås, godis! 

(null)

Vi var i en stor lada och sen blev det så rått o kallt så vi satte oss i en husvagn med värmefläkt ist! Nä det är inte så glamoröst direkt!
 
(null)

Där satt jag med två stora skådisar och prata! Var så spännande att höra deras historier! 
Den ena var fransman, varit skådis hela livet! Gjort massa roller o fick ofta spela the bad guy! Även hans röst fick många roller i reklam o sånt! 
O han jag var exfru till, Godsherren, han hade också varit skådis hela sitt liv. Spelat in film i massa olika länder!! O även spelat teater, eller var mer musical då han även är sångare, klassiskt och opera! 
Så han visa massa bilder på roller han spelat! 
O hur de har färgat håret blont på han, sminkat och gjort massa smålockar! Som de kan förvandla en! 
O på tal om det så "spöka" de ut mig igår! Kände knappt igen mig! Men som jag skratta!! 
Tada… 

(null)

Fick en sån stilig peruk i page och keps på det! 

(null)

Vem tusan är jag? 🤣
Ringde Andreas på facetime och som vi skratta! Han tyckte det var så läskigt att höra min röst o se en sån annan mig! 
Vid 16.30 var det vår tur! Blir verkligen behandlad som en drottning! Vi fick ta bil upp till huset där vi skulle fotas! De öppnar bildörren åt oss, fäller upp o ner paraplyet åt oss! Tar av oss jackan, borstar "håret" o fixar kläderna. 
Fotograferingen tog 10 min! 
Sen tillbaka, in i sminkvagnen, tar av peruken, blir borstad o får huvudmassage! Härligt! 
In i klädvagnen för att byta om! Äntligen fick jag bli mig själv igen! 

(null)

Men alltså vilka dagar jag fått varit med om! Jag bara älskar detta liv! När det händer massor, få träffa roliga spännande människor, det är action, det är spänning! 
Är så lyckligt lottad och lever min dröm! 
Idag blir det en mysig hemmadag! 
Ska baka matbröd i mängder! För i helgen blir det Sandwich tema på caféet! 
Jag ska även fixa klart o skicka in momsdeklaration! Sista dagen!! 
Så denna dagen lär också gå i ett! Men vad gör det, trivs ju!
//Annki Teresia 



Kommentera här: